Get Adobe Flash player
Останні коментарі
    Грудень 2024
    Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
    « Лис    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    Алгоритм дій під час повітряної тривоги

    Як діяти закладу освіти та учасникам освітнього процесу під час повітряної тривоги

    ЯК ДІЯТИ ПЕДАГОГІЧНИМ ПРАЦІВНИКАМ ПІД ЧАС ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ

    Якщо педагогічний працівник перебуває в закладі освіти

    Нагадуємо педагогічним працівникам алгоритм від ДСНС щодо дій вчителя у разі повітряної тривоги під час занять у закладі освіти:

    1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення закладу. 
    2. Вчитель миттєво сповіщає учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинення заняття. 
    3. Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття). 
    4. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами. 
    5. Відповідальні за евакуацію особи повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. Молодшим класам (1 або 2 класи) необхідно надати помічників.
    6. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги. 
    7. Відповідальні за евакуацію особи повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній. 
    8. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди. 
    9. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів. 
    10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.

    ЯКЩО БАТЬКИ ХОЧУТЬ ЗАБРАТИ ПІД ЧАС ТРИВОГИ ДИТИНУ З УКРИТТЯ – ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРАЦІВНИК НЕ МАЄ ПРАВА ПЕРЕДАВАТИ ЇМ ДИТИНУ. (Докладніше про це читайте у підрозділі нижче).

    Якщо тривога застала педагогічного працівника перед початком робочого дня

    Якщо працівник має змогу швидко за 5-7 хвилин дістатися до закладу освіти і в закладі освіти є укриття, то працівник переміщується до укриття закладу освіти. Але варто враховувати розташування закладу освіти, у деяких регіонах до укриття необхідно переміститися за 2-3 хвилини. 

    Якщо у закладі освіти немає укриття, то працівник закладу має переміститися до найближчого до нього укриття за місцем його перебування.

    Протизаконно та злочинно вимагати від працівників прибути до закладу освіти під час повітряної тривоги. 

    ДІЇ БАТЬКІВ ДО ТА ПІД ЧАС ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ 

    Щоб підготуватися до можливої повітряної тривоги

    ЮНІСЕФ рекомендує батькам:

    • долучитися до каналу комунікації закладу освіти між адміністрацією закладу та учасниками освітнього процесу, щоб володіти оперативною та необхідною інформацією у разі повітряної тривоги;
    • надати керівництву закладу свої контакти, контакти тих, хто може забирати дитину зі школи, деталі стану здоров’я дитини, зокрема про особливі потреби дитини. Також поінформуйте дитину, щоб вона знала свій резус-фактор та групу крові, свої хронічні хвороби, а також ваші контакти.

    У нашій окремій публікації щодо евакуаційних рюкзаків ми вже зазначали, що в рюкзак дитини варто покласти записку від батьків, у якій вказано прізвище, ім’я, по батькові дитини, дата народження, адреса проживання, контакти батьків, сімейне фото (за можливості й, бажано, з підписами, хто на ньому зображений). Також варто зазначити в цій записці резус-фактор та групу крові дитини.

    Якщо під час повітряної тривоги дитина перебуває в закладі освіти

    Пунктами 15-16  Порядку заповнення та перебування в спорудах фонду захисних споруд цивільного захисту (Витяг із Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту, затверджений наказом МВС від 09.07.2018 № 579) визначено, що вихід із захисної споруди здійснюється тільки якщо надійшла інформація про відсутність небезпеки (після уточнення ситуації в районі споруди), а також у випадках вимушеної евакуації. 

    ВИМУШЕНА ЕВАКУАЦІЯ ЗІ СПОРУДИ ФОНДУ ЗАХИСНИХ СПОРУД ПРОВОДИТЬСЯ, ЯКЩО: 

    • відбулося пошкодження споруди, що виключає подальше перебування в ній осіб, які укриваються; 
    • відбулося затоплення споруди;
    • сталася пожежа у споруді та утворилися в ній небезпечні концентрації шкідливих газів; 
    • було досягнено граничних параметрів внутрішнього повітряного середовища, наприклад, в укритті суттєво знизився рівень кисню або у повітря є якісь небезпечні речовини.

    Ми розуміємо батьків, адже всі хвилюємося за своїх рідних та близьких, особливо за дітей, і хочемо, аби під час небезпеки вони були поруч із нами.  Але правильне рішення під час повітряної тривоги – батькам залишатися там, де вони є, і шукати найближче безпечне укриття для себе, а дитині – перебувати в укритті закладу освіти або закріпленому за закладом освіти укритті. Нагадайте дитині, що під час повітряної тривоги треба слухати вчителя і не слід покидати заклад освіти, щоб бігти додому або на вулицю. 

    Звертаємо увагу, що, наприклад, в Ізраїлі, згідно з циркуляром* генерального директора щодо забезпечення безпеки закладів освіти, під час стрілянини чи захоплення закладу освіти, навіть не у разі повітряної тривоги, а під час занять загалом усі ворота для входу на територію закладу зачинені відповідно до вказівок охоронця та за погодженням з офіцером безпеки ізраїльської поліції. Без дозволу закладу освіти після закриття воріт до закладу вхід іншим особам забороняється, зокрема навіть батькам, братам, сестрам учнів. 

    А під час повітряної тривоги в Ізраїлі діти повинні перебувати в бомбосховищі до кінця повітряної тривоги й навіть ще 10 хвилин після її завершення. 

    З досвіду роботи ізраїльських шкіл в умовах війни відомо, що під час бомбардування, незалежно від того, завершилися заняття чи ні, всі діти залишаються в укритті. Лише після завершення тривоги, налаштування комунікацій та запуску роботи громадського транспорту діти можуть повертатися додому. Класні керівники в такій ситуації обов’язково мають поцікавитися, чи дісталася дитина додому.

    Якщо повітряна тривога трапилася дорогою до/із закладу освіти

    Наводимо батькам рекомендації:

    • оберіть із дитиною безпечний шлях до школи та у зворотному напрямку (тобто складіть своєрідний маршрут руху), далі оберіть укриття, які дитина зможе використовувати дорогою в разі сигналу повітряної тривоги;
    • поясніть дитині, щоб вона рухалася тільки за складеним маршрутом, не зупинялася і нікуди не звертала;
    • наголосіть дитині, що якщо немає можливості швидко дійти до школи або дому під час сигналу повітряної тривоги, щоб дитина прямувала до визначеного вами укриття і перебувала всередині укриття, а не біля його входу;
    • навчіть дитину не торкатися оголених електричних дротів, невідомих предметів, проговоріть правила мінної безпеки. Докладніше про правила мінної безпеки – на нашому сайті;
    • повідомте класного керівника про місцеперебування дитини або попросіть дитину це зробити.

    Що робити учасникам освітнього процесу, якщо не встигли добігти до укриття під час обстрілу: поради ДСНС

    Якщо не було часу добігти до укриття, ДСНС радить:

    • негайно перейти в приміщення без вікон або скористатися правилом двох стін (перша стіна бере на себе силу вибуху, друга – руйнування);
    • якщо виникла пожежа чи пошкодження будинку – зателефонувати 101, вказавши точну адресу, поверх та покинути небезпечне місце;
    • якщо в будинку стався вибух – слід якнайшвидше самостійно залишити будівлю та залишити двері відчиненими, щоб рятувальники не зрізали їх.

    ЩО РОБИТИ ПІСЛЯ СИГНАЛУ ПОВІТРЯНОЇ ТРИВОГИ?

    Основний алгоритм — дії вчителя під час повітряної тривоги — розробило Міністерство освіти і науки України. Його оприлюднили на сайті МОН.

    • Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу. 
    • Учитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків — про переміщення дітей до укриття.
    • Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
    • Для супроводу початкових класів можуть бути залученні помічники.
    • Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
    • Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
    • Учні, які перебувають на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.

    ЯКЩО НАВЧАЮТЬСЯ ДІТИ З ООП?

    Учитель має подбати про швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.

    ЩО РОБИТИ В УКРИТТІ?

    • Відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
    • Вчителі та відповідальні особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.

    ПІСЛЯ СИГНАЛУ «ВІДБІЙ ТРИВОГИ»:

    Вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.

    Школи можуть розробити уточнені інструкції з урахуванням місцевої специфіки. Деякі заклади освіти вже склали власні, які ставили у приклад на Серпневій педагогічній конференції.